5 tipov k zdravej šálke kávy: Ktorá káva je najzdravšia?

Ak sa zaraďujete ku „kávoholikom“, ktorí si nedokážu predstaviť deň bez svojej „kávičkárskej“ rutiny, veríme, že ste sa nejeden raz zamysleli nad tým, ktorá káva je najzdravšia. To sa viaže primárne na spôsob prípravy kávových nápojov a ich konzumáciu. Všeobecne sa odporúča kávu nepiť nalačno, neprevariť ju alebo ju dlho neextrahovať v horúcej vode aby sa neznížil obsah jej zdravých zložiek. Na čo ďalšie treba dať pozor, aby sme si dopriali skutočne zdraviu prospešný nápoj?

 

Zaujímate sa o to, aká káva je zdravá? Ponúknite sa výberom z kolekcie zdravých nápojov z kategórie Zdravie a krása u nás v Caffeitaliano. 

 

Ako si pripraviť zdravú šálku kávy

 

Znížte obsah mlieka a smotany

Všímajte si kvalitu živočíšneho mlieka, smotany a rastlinných náhrad, ktoré používate pri príprave kávových nápojov. Pri rastlinných nápojoch navyše odsledujte pridané minerálne látky (napr. vápnik) a vitamíny (napr. B a D) a vyberte tie bez obsahu cukru. Nezabúdajte,  aj tu platí, že všetkého veľa škodí a dbajte na objem mlieka či smotany, ktorými si kávu zjemníte.

 

Naučte sa piť kávu bez cukru a sladidielkava-mlieko-cukor-Caffeitaliano

Cukor rozhodne nie je zdravým doplnkom výživy. Či sa jedná o biely alebo trstinový, vo všeobecnosti zvyšuje riziko obezity a cukrovky, podieľa sa na oslabení imunity či vzniku srdcovo-cievnych ochorení. Ak si napriek tomu svoju šálku kávy nedokážete predstaviť bez pár kociek cukru, zvážte aspoň zníženie jeho obsahu, prípadne ho nahraďte zdravšími alternatívami, napr. stéviou.

 

Zakladajte si na kvalite zŕn

Pri kúpe kávy dajte prednosť overeným značkám predávajúcim len kvalitné odrody. Zdravé kávové zrná nie sú znehodnotené pesticídmi a inými chemikáliami. V tomto smere odporúčame 100% Arabiku Vergnano Bio Organic, zmes bio organickej zrnkovej kávy z ekologicky certifikovaného poľnohospodárstva.

 

Spestrite chuť kávy zdravými koreninami

Namiesto sladidiel a aróm siahnite pri dochucovaní nápojov po zdravých koreninách. Kávu môžete ochutiť ešte pred jej extrakciou zmiešaním korenia s mletými zrnami. Osvedčenými sú napr.:

  • škorica podieľajúca sa na znižovaní hladiny cholesterolu a glukózy
  • kakao obsahujúce antioxidanty s protizápalovými vlastnosťami
  • muškátový orech s protizápalovými a antibakteriálnymi vlastnosťami a pod. 

Napríklad pridaním kurkumy do kávy vytvoríte výborný exotický nápoj s nábojom antioxidantov. Vyskúšajte kapsule do systému Dolce Gusto Zlaté mlieko s Kurkumou. Pri pití si spomeňte na to, že kurkume sa pripisujú protizápalové a antidepresívne vlastnosti.

Uprednostnite filtrovanú kávu

Za najzdravší spôsob prípravy kávy sa považuje filtrovaná káva, pretože obsahuje menej olejových zložiek s cafestolom – látkou podporujúcou zvyšovanie hladiny cholesterolu v krvi. Na zachytenie olejovej vrstvy kávy je dobrým pomocníkom papierový filter. Na množstvo cafestolu v káve vplýva aj stupeň praženia zŕn – tmavé praženie je v tomto smere zdravšou voľbou.

 

Filtrované espresso bez cukru a mlieka je najzdravší kávový nápoj, aký si môžete dopriať. Keď si ho dožičíte po pohári čistej vody a menšom snacku, vaše telo vám za tento zdravý pôžitok isto poďakuje.


Uplatnite tieto tipy na prípravu zdravej kávy aj vo vašej kávovej rutine. Vo výbere talianskych zrnkových káv od Caffeitaliano objavíte čisto kvalitné zrná plné prirodzených aróm a podmanivých chutí.